کد مطلب: 205213
دانا گزارش مي‌دهد؛
تناقض جديد اصلاح طلبان/ مشکلات دولت روحاني تقصير «دولت قبل» بود اما مشکلات رئيسي نه!
تاریخ انتشار : 1400/08/20 12:46:49
نمایش : 897
با وجود آنکه حسن روحاني حتي در سالهاي پاياني دولت خود هم مشکلات را به گردن دولت قبل مي انداخت اما امروز حاميان وي در مواجهه با مشکلات به يادگار مانده از دولت او مي گويند دولت رئيسي نبايد مشکلات را به گردن دولت قبل بيندازد!

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ هنوز چندماهي از عمر دولت سيزدهم نگذشته است و مشکلات کشور که عمدتا معيشتي و اقتصادي هستند يکي پس از ديگري در حال بررسي از سوي دولتمردان سيزدهم است تا اميد به اصلاح امور اجرايي کشور به مردم بازگردد.

رئيس جمهور نيز براي بررسي مشکلات مردم از نزديک و شنيدن دغدغه هاي عمومي در يک برنامه ريزي منسجم و مستمر هر هفته به يکي از استان هاي کشور سفر کرده و مشکلات را از نزديک مورد بررسي قرار مي دهد اين در حالي است که هنوز دولت به طور کامل در کشور مستقر نشده و در بسياري از استان ها همچنان مديران اجرايي از دولت قبل باقي هستند و شايد شش ماه تا يک سال به طول بينجامد که دولت به طور کامل در کشور مستقر شود.

اين ميان اما جريان سياسي و رسانه اي اصلاح طلب در تلاش است تا با سواستفاده از مشکلات معيشتي مردم که ميراث 8 سال گذشته است فضا را به سمت تخريب دولت سيزدهم برده و وانمود کند که مشکلات امروز کشور زاييده عملکرد سه ماه دولت سيزدهم است .

روزنامه آرمان در آخرين شماره خود در گفت و گويي از غلامعلي جعفرزاده نماينده مجلس دهم که برخواسته از ليست اميد بود آورده است «دولت به جاي نقد دولت قبل، برنامه عملي براي حل مشکلات ارائه کند»

اين اظهارات حاميان دولت روحاني در حالي مطرح مي شود که حسن روحاني در طول 8 سال رياست جمهوري در ايران نه تنها مشکلات کشور در 4 سال اول مسئوليتش را به گردن دولت قبل مي انداخت بلکه مسبب کشور در دولت دومش را هم دولت قبل معرفي مي کرد.

از ادعاي تحويل گرفتن کشور با خزانه خالي تا بردن کشور به ته دره توسط دولت قبل

روحاني در ششم خرداد سال 92 و در آستانه انتخابات رياست جمهوري در يکي از سخنراني هاي انتخاباتي خود گفت: «ريشه همه مشکلات به مديريت و کارآمدي دولت بازمي‌گردد.»

او در هفت خرداد سال 92، نيز در برنامه ديدگاه شبکه يک سيما، ناکارآمدي دولت(دولت قبل از خود) را عامل اصلي مشکلات دانسته و گفت: «مشکل کجاست؟ عدم مشورت، بي‌ثباتي در مديريت و خودشيفتگي مشکل دولت گذشته بود؛ مردم مديريت کارآمد، ثبات، آرامش، قدرت آينده‌نگري را مي‌خواهند. دولت تدبير و اميد قادر است مشکلات را حل‌ و فصل کند.»

اداعاي «خزانه خالي»، اولين گام دولت روحاني براي مقصر تراشي بود روحاني در همان سال ۹۲ گفت: «دولت در شرايطي کار خود را آغاز کرده است که با خزانه خالي و انبوهي از بدهکاري مواجه بوده است».

علاوه بر روحاني، اسحاق جهانگيري از جمله دولتمرداني بود که براي کوتاهي‌هاي دولت يازدهم و دوازدهم همواره به دنبال مقصر مي‌گشت. در يک نمونه، او دي ماه ۹۵ در يک سخنراني خطاب به منتقدين دولت گفت: «شما کشور را به ته دره برديد و ما آن را چند پله از ته دره بالا آورده‌ايم اما هنوز در دره است. آمار تورم، رکود و درآمد سرانه مردم در سال ۹۱ آنقدر بد بوده که هرچه تلاش مي‌کنيم نمي‌توانيم خرابکاري آقايان را جبران کنيم.»

بهزاد نبوي هم در اظهاراتي گفته بود مشکلات فعلي تقصير دولت احمدي نژاد است.بحران سياست‌گذاري عمدتا از زمان آقاي احمدي‌نژاد شروع شد که ترکش‌هاي آن به دولت آقاي روحاني هم رسيد و به نظر من بسياري از مشکلات دولت امروز آقاي روحاني معلول اثرات تداوم آن سياست‌گذاري‌هاست.

در حقيقت پرتکرار ترين جمله روحاني در طول 8 سال گذشته «تقصير دولت قبل است»، بود. حتي وقتي از جهانگيري درباره فساد اقتصادي برادرش سوال شد گفت فساد برادرش تقصير دولت قبل است.

حال اما با بررسي عمل کرد دولت روحاني و ناکارآمدي هاي دولت تدبير و اميد شايد ماه ها و حتي چند سال فرصت لازم باشد تا خرابکاري هاي دوران او جبران شود.

اين جنگ رسانه اي جريان سياسي حامي دولت قبل در حالي در کشور شکل گرفته است که روحاني در دوران مسئوليت 8 ساله خود شديد ترين حملات را به دولت قبل داشت تا از اين طريق از بارمسئوليت اقداماتش شانه خالي کرده و از پاسخگويي فرار کند.

به نظر مي رسد پروژه اصلاح طلبان و حاميان دولت قبل براي ناکارآمد جلوه دادن دولت سيزدهم در حالي کليد خورده که قرار است فشار بر دولت با سوار شدن بر موج مطالبات مردم هر روز افزايش بيشتري پيدا کند.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg